Hydrostabilizator znajduje zastosowanie w silnikach zaburtowych i stacjonarnych.
Głównymi zaletami hydrostablilzatora są:
- szybsze wejście łodzi w ślizg
- utrzymanie łodzi w ślizgu przy redukcji prędkości
- mniejsze zużycie paliwa
- znacznie łatwiejsze manewrowanie łodzią przy małych prędkościach
https://www.youtube.com/watch?v=MyZiIegB_DU
Hydrofoil SE Sport 300 zastosowanie : wszystkie silniki zaburtowe i przekładnie Zet o mocy od 40KM w górę.
Uwagi :
Aby zamocować SE Sport 300 na przekładniach Volvo SX-A, DPS, DPR, DPH oraz Volvo AQ280 i AQ290 potrzebne są dłuższe śruby mocujące (ok.oraz dodatkowe podkładki 25-30 mm wysokości (nie są one zawarte w dostarczonym zestawie) .
SE Sport 300 mieści się pod anodę Volvo Penta montowaną od góry, poprzez zmianę jej położenia - szeroką częścią do przodu .
SE Sport 300 nie są polecane do przekładni Volvo Ocean Series XDP.
Wymiary hydrofoil : 14.5"x17" (368mm x 432mm ) .
The older Volvo SX with the single non-exhaust cavitation plate requires 1-1/2" bolts (not included) for the rear holes. Volvos 280, 290, DPS, DPH, and the newer SX models with the exhaust through the cavitation plate require four 2-1/2" bolts and 1" to 1-1/4" fender washers with the bolts and fender washers on the bottom plate and the steel washers and lock nuts on top. Not recommended for Volvo Ocean Series XDP sterndrives.
Wersja SE400 posiada w komplecie zestaw Sport Clip do montażu bez wiercenia.
Drill Free Sport Clip - zastosowanie : Mocuje się ją do płyty antykawitacyjnej aby zamontować płetwy (hydrostabilizatory) SE Sport 200 lub SE Sport 300 bez wiercenia otworów w płycie antykawitacyjnej. CLip pasuje do większości przekładni od 8KM w górę .
Wyjątki do których Clip nie pasuje : Volvo Penta z wydechem spoalin w płycie antykawitacyjnej , Mercury Bravo II , Mercury Bravo III tylko z jedną anodą od spodu płyty antykawitacyjnej (rzadka) ,Honda o mocy 200KM i więcej , Yamaha 350KM.